نرم افزار ادوب انیمیت نرم افزاری جهت ساخت انیمیشن های متحرك تحت وب بصورت فلش است که در ادامه سری نرم افزار های طراحی انیمیشن توسط توسعه دهندگان Adobe باتکمیل نواقص نرم افزار Adobe Flash Professional با توجه به درخواست کاربران برای رفع نیازهای طراحی تحت وب و نیاز به پشتیبانی HTML 5 وارد بازار شده است.
با استفاده از نرم افزار ادوبی انیمیت که ترکیبی از بهترین ویژگی های Flash و ابزار های Creative Cloud است ، میتوان حرفه انیمیشن سازی دیجیتال را آغاز کنیم .
یادگیری ساخت انیمیشن به صورت اصولی و آکادمیک از جمله مطالب مهم وکاربردی محسوب می شود که مراحل خاص خودش را دارد ، مخصوصا وقتی این مراحل به کودکان و نوجوانان تدریس شود. دراین میان با توجه به فراگیری و علاقه مندی علم انیمیشن سازی بین کودکان و نوجوانان و کمبود منابع موثر در این زمینه برای این سنین و لزوم یادگیری اصولی این علم، دپارتمان کودک ونوجوان در بهترین آموزشگاه مشهد , آموزشگاه انتخاب با مدرسین و متخصصین این حیطه در کشور دوره های انیمیشن سازی به صورت اصولی را تدوین و به اجرا در آورد. در این دوره و نقشه راه آموزشی انیمیشن در دپارتمان کودک ونوجوان، انیمیشن دو بعدی، دانش پذیران ضمن یادگیری ابزارهای انیمیت و انیمیت حرکت های مختلف مانند راه رفتن آشنا می شوند.هم چنین دانش پذیران با افکت های مناسب حرکت، سوییچ ها و پارتیکل ها آشنا می شوند.
در پایان دوره اموزش نرم افزار ادوب انیمیت در ازمون که جهت اطمینان از فراگیری شما برگزار میشود شرکت کرده و پس از تعیین صلاحیت عملی شما ، گواهی نامه مهارت بین المللی سازمان فنی و حرفه ای کشور برای شما صادر خواهد شد.
لازم به یاداوری است مدارک اعطایی از بهترین آموزشگاه مشهد , آموزشگاه انتخاب در این مجموعه مورد تایید سازمان بین المللی کار ILO بوده و بیش از ۱۷۲ کشور دنیا به عنوان سابقه کار و تخصص شغلی حائز اهمیت میباشد.
سرفصل های این دوره
ساخت و ساز کارکتر
انیمیت کارکتر با طراحی یه کارکتر شروع میشه. بخاطر همین، بهترین آموزشگاه مشهد , آموزشگاه انتخاب توجه زیادی به روش طراحی کارکترهای واقعا کاریزماتیک داره.
توی این بخش شما یه مرور کلی به ابزارهای نرم افزار ایلوستریتور دارید و بعدش در مورد ساخت و ساز یه کاراکتر، تناسب ها، فانتزی کردن ها و غیره یاد میگیرید.
اضافه کردن جزئیات
توی این درس ما به صحبت در مورد طراحی کاراکتر ادامه می دیم و به طراحی بخش هایی مثل دست و پا، صورت و مو توجه بیشتری می کنیم و با اضافه کردن جزئیات و خطوط کلی کارمون رو تموم میکنیم و البته روش های موثر کار با رنگ رو به شما نشان میدیم
ژستهای مختلف کارکتر
خیلی از انیماتور ها فکر میکنن که نقش اصلی توی انیمیشن رو سبکسازی و زمانبندی بازی میکنه… اما حقیقت اینه که راز انیمیت کارکتر در ژستهای باکیفیت نهفتهست. بخاطرهمین توی این بخش قراره یاد بگیریم که لاین آو اکشن چیه و چطور از اون استفاده کنیم، چطور با وزن و جاذبه کار کنیم و چطوری یک ژست حرفه ای و متعادل بسازیم.
پوزهای صورت کارکتر
کارکتر شما چه احساسی رو منتقل میکنه؟ تفاوت های ظریف زیادی توی حلت های چهره وجود داره، به همین دلیل دونستن اصول اولیه خلق احساسات خیلی مهمه. پوز های دهن و چشم و راه های درست کردن حلت های مختلف رو قراره یاد بگیریم.
تسلط بر داستان
خب، بیایید انیمیشن مون رو شروع کنیم، درسته؟ عجله نکنید… برای شروع باید همه چیز رو به طور کامل برنامه ریزی کنیم. این مرحله خیلی مهمه، چون از اصلاحات کمرشکن توی انیمیشن مون جلوگیری می کنه و همینطور از ریزش موهای سر شما جلوگیری می کنه. توی این درس، در مورد روش های ایده پردازی، خلق مفهوم و نحوه تبدیل اونا به یه داستان کاملاً گیرا صحبت میکنیم.
ریگ کردن کارکتر
کارکتر یک سیستم پیچیدهست که از تعداد زیادی اندام و المان دیگه درست شده. بخاطر همین خیلی مهمه که با تقسیم کردن و اسم گذاری لایه ها توی ایلوستریتور اول خودمون رو در برابر مشکلات غیرضروری ایمن میکنیم، بعدش اون رو توی افترافکت وارد میکنیم و یه ریگ خفن و انعطاف پذیر درست میکنیم. این کار باعث صرفه جویی توی زمان ما میشه و روند انیمیشن رو خیلی راحت تر می کنه.
تکنیک های کلیدی انیمیت بخش اول
خوب، وقت اینه که انیمیت شروع کنیم! مارکوس تکنیک های مختلفی رو که توی طول سفر طولانی خودش به عنوان انیماتور یادگرفته، با شما به اشتراک میذاره. توی این درس در مورد اصولی مثل وزن، آنتی سیپیشن، فنری کردن و فالو ثرو صحبت میکنیم.
تکنیک های کلیدی انیمیت بخش دوم
حالا با اصول انیمیت کارکتر آشنا شدید، وقت این رسیده که یاد بگیرید چطور میتونید با کمک حرکت های اسکواش و کشش، حرکت موجی و شلاقی و آفست به کارکتر خودتون انعطافپذیری اضافه کنید.
حرکات ثانویه
یک کارکتر از جزئیات زیادی ساخته شده، و بعد از اینکه قسمتهای اصلی انیمیت شدند، بیایید با انیمیت کردن لباسها، موها و اضافه کردن چند لکه یا خطوط برای تأکید بر حرکت، حرکات ثانویه درست کنیم.
چرخه راه رفتن حرفهای
یکی از بزرگترین انیماتورها، کِن هَریس، یک بار نصیحت خیلی خوبی کرد:
«چرخه راه رفتن اولین چیزیه که باید یاد گرفت. انواع راه رفتن ها رو یاد بگیرید، چون راه رفتن کاریه که سخت میشه درست انجامش داد.
دویدن پر انرژی
دویدن فقط یه پیاده روی سریع نیست. این حرکت نکات ظریف متفاوتی داره، این چیزیه که ما توی این درس در مورد اون صحبت میکنیم. مارکوس ژست های کلیدی و چندتا فوت کوزه گری رو به شما نشون می ده تا چرخه های دویدن خودتون رو حرفهای تر کنید.
انیمیت پوز تو پوز
اینطور انیمیت کردن وقتی که شما با یه انیمیشن پیچیده با اکشن های مختلف رو به رو هستید خیلی توی زمان شما صرفه جویی می کنه. توی این درس شما یاد میگیرید که چطور کار خودتون رو برنامه ریزی کنید و همه مراحل بعدی رو برای رسیدن به یه نتیجه واقعاً خوب به جای گم شدن و تلف کردن زمان زیاد برای آزمون و خطا وقت انیمیت هر صحنه ای، پیش بینی کنید.
حالت های صورت و لیپ سینک
حتی کوچکترین حرکت ابرو میتونه واکنش احساسی قابل توجهی برای مخاطب درست کنه. دونستن این ترفند و بعضی ترفندهای دیگه خیلی میتونه خوب باشه، اینطور نیست؟ توی این درس یاد میگیریم که چطور انتقال بین احساسات رو انیمیت کنیم و با الفبای لیپ سینک یا همون هماهنگ کردن صدا و لب کارکتر آشنا میشیم.
اکت ها و زمانبندی ها
اگه بیننده های شما فقط یه بار می تونستند انیمیشن شما را تماشا کنند چی می شد؟ آیا اونا پیامی که شما میخواستید رو دریافت می کردن؟ انیمیشن یه اجرای صحنه ای واقعیه، بخاطر همین از همون اصول پیروی می کنه و میشه از همون ترفندها استفاده کرد. توی این درس در مورد زبان بدن، حالات چهره، اهمیت چشمها و البته زمانبندی صحبت میکنیم که معمولاً نقش بیشتری نسبت به مهارت های نرم افزاری توی دستیابی به بهترین اثر ممکن رو دارند.